Tabule de quinoa

Un àpat que contingui quinoa com a ingredient principal, és un plat únic i nutritiu.

Ingredients: 80 gr quinoa – 1 tomàquet gran – 1 ceba tendra – 1 cogombre – 1/2 llimona – oli d’oliva – sal – pebre – 4-6 fulles de menta fresca – 1 manat gran de julivert.

Aquesta és una recepta que ens ha suggerit una amiga de Nútrim, que organitza aquest taller de cuina de tàper el proper 15 de maig, a Barcelona. De fet, la quinoa, com expliquem al final, és un aliment que té unes propietats molt interessants, i un plat amb aquest ingredient com a base pot servir perfectament com a plat únic per a un dinar de carmanyola.

Preparació:  Renteu la quinoa, i coeu-lo en un pot amb el doble de la quantitat de quinoa en aigua i durant 15 minuts a foc lent. No hi afegiu sal durant la cocció. Cal tenir en compte que aproximadament triplica el seu volum un cop cuita.

Separeu les tiges del manat de julivert i piqueu les fulles finament. Piquet també les fulles de menta.
Peleu el cogombre, i talleu-lo a daus. Talleu la ceba tendra i el tomàquet a daus de la mateixa mida que els de cogombre. Poseu el julivert, la menta, la ceba, el cogombre i el tomàquet en un bol gran. Afegiu-hi la quinoa cuita i salpebreu al gust.

Espremeu el suc de mitja llimona sobre un recipient. Afegiu-hi un bon raig d’oli d’oliva. Bateu bé tots els ingredients fins que quedin ben integrats.

Aboqueu la salsa sobre el bol i barregeu bé perquè tots els ingredients quedin ben impregnats del suc. Deixeu reposar com a mínim durant 15 minuts abans de servir.

Altres usos i aplicacions:

És un gra de cocció ràpida i té un sabor suau i agradable, similar al mill.  Podrem prendre quinoa reial barrejada amb llet, beguda de cereals, iogurt, etc. Se sol trobar en gra, farina o preparada com a musli amb fruita seca, altres cereals, fruites, xocolata, etc. Fins i tot en coques d’arròs.

És un gra lleuger i molt versàtil, que es pot fer servir de moltes maneres a la cuina. Es pot utilitzar en farcits, púdings, pastissos, amanides, sopes, pizzes, croquetes, truites, etc.

Propietats de la quinoa:

La quinoa es pot considerar un “pseudocereal”, un gra semblant a d’altres cereals, però en realitat pertany a la família dels espinacs i la remolatxa. Procedeix de l’altiplà bolivià, on es cultiva entre 3.000 i 4.000 metres d’alçada. Les civilitzacions precolombines el veneraven com a gra sagrat, i en Quetxua quinoa vol dir “cereal mare”.

La quinoa és un aliment de gran interès nutricional pel seu extraordinari contingut en proteïna d’alt valor biològic, ja que proporciona tots els aminoàcids essencials.

Mentre que en la majoria dels cereals, el contingut en germen no sobrepassa l’1% del seu pes, la quinoa en conté un 30%, d’aquí que sigui tant rica en proteïnes.

La quinoa reial no conté gluten, per tant és molt recomanable per a persones amb celiaquia.

Font: Nútrim

Anuncis

2 comentaris

Filed under Receptes bàsiques

2 responses to “Tabule de quinoa

  1. Wow, wonderful weblog format! How long have you been blogging
    for? you make blogging look easy. The total glance of your
    site is wonderful, as smartly as the content material!

  2. Johnb59

    What’s up it’s me, I am also visiting this site daily, this website is actually pleasant and the visitors are really sharing fastidious thoughts. dbabffccddgd

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s